20 Mart 2013 Çarşamba

Limonlu Pastanın Sıradışı Hüznü - Aimee Bender




Diyelim ki bu kitabı bir insan yazdı, kim niye yayınlar ki? Hadi yayınladı bir şekilde diyelim; Nasıl uluslar arası en çok satan kitaplardan biri olabilir? Aslında bu noktada kendime kızmıyor değilim. Kitap kapağı tasarımından ve kitabın arka kapağında ki bilgilerden fazlaca etkilenip aldığım kitaplar hakkında büyük bir özeleştiri yapmam gerekiyor sanırım. Bunun yanında uluslar arası çok satanlar listesi hakkında da şüphelerim bu kitapla daha da arttı.
8 yaşında ki bir kızın dünyasını anlatmakla, 8 yaşındaki bir kızın dünyasını 8 yaşında ki bir kız gibi yazmanın arasında çok büyük fark olduğunu düşünüyorum. Kitabın dili sonlara doğru işkence olmaktan çıkmaya yakın gibi gözükse de, bütüne bakıldığında, akıcı olmayan, sıkıcı, üzüntü verici ve yaratıcılıktan olabildiğince uzak bir roman var karşımızda. Beni, kitabı sonuna kadar okumaya zorlayan tek şey, eleştirisini yapıp, insanların vakit kaybına uğramamasını tavsiye etmek.

Birde bu yazıyı yazarak, kitabı okumuş olup bana anlayamadığımı anlatacak birilerinin olabileceği umut ediyorum.
Şimdi yazacağım şey kitap içeriği ile ilgili olacak belki ama yazmadan geçemeyeceğim. Yediği limonlu pastadan annesinin duygularını anlama yeteneği olan genç kızımızın abisinin yeteneği, sandalye ve benzeri mobilyalara dönüşmek. Evet abisi sandalye oluyor. Sonuna kadar kitabı okuyup başka bir anlam çıkacak mı diye çok bekledim ama hayır. Durum çok açıkça bu şekilde. Ya birileri okuyucuyla gerçekten dalga geçiyor yada benim algılarım bu kitabı özümseyip anlamaya yeterli değil.

 

4 yorum:

  1. Bu yorumun kesinlikle düşüncelerimi yansıttığını söylersem çok doğru söylemiş olurum. Kitabı yeni bitirdim ve sonunda bir anlam çıkarmak için bir edebiyatçı mı olmak lazım diye düşündüm. Şu ana kadar okuduğum en anlamsız kitaplardan biriydi ve ben bu kitapla yarın bir sunum yapmam gerekiyor. Ancak sunu için elimde hiç veri yok. :(

    YanıtlaSil
  2. Umarım sunumunuz başarılı geçmiştir. Size yardımcı olabilmeyi gerçekten isterdim ama yazımda da belirttiğim üzere bu konuda oldukça kifayetsizim..

    YanıtlaSil
  3. etkileyici bir kitap ve etkileyici bir yazardır. Böyle bir eseri anlayabilmek için azıcık edebiyatla ilgili olmak gerekir ve magical realims hakkında azıcık bilgi. Yine bir metamorphose temalı eseri olan "the rememberer" yazısını okumanızı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yazıma yorum yapma zahmetinde bulunduğunuz için teşekkür ederim. Edebiyatla azıcık ilgili olduğumu düşünürüm fakat ne kitap ne de yazar beni etkilemekten uzaktı maalesef. Sandalyeye dönüşen "büyülü" bir arkadaşım olsun istemezdim sanırım..
      Türkçede pek güzel bir karşılığı olan "Büyülü Gerçekçilik" ise konumuz, bende size Murakami'nin kitaplarını okumanızı tavsiye edebilirim.
      Ayrıca tavsiye için de teşekkürler. Mutlaka araştıracağım.

      Sil