3 Ocak 2013 Perşembe

Bir Trafik Diyaloğu ve Zihniyet


 
Anlatmak istediğimi basit bir şekilde grafikle desteklemek istedim, fazlasıyla basit oldu ama açıklamayı okuyunca anlaşılacağını düşünüyorum.
Eski Batı Garajı yolu, yeni yapılan Timsah Arenanın hemen önünde ki yola çıkarken bu akşam yaşadığım küçük bir diyalog bahsetmek istediğim;
Yeşil işaretlediğim araç benim, en öndeyim ve yola çıkıyorum. Neredeyse arkamda bekleyen 5 aracı geçip benimde önüme kırarak benden önce yola çıkan araç kırmızıyla işaretli. Yol vermemeye çalıştım ama ben durmasam araç bana çarpacaktı. Kornaya bastım bir tepki vermedi, içinde 3 erkek olduğunu gördüm. Hastası olduğunu yada sıkıntılı bir durumda olduğunu sanmıyorum. Bir müddet takip edip ileride yanına gelerek camı açmasını söyledim. Diyalog aynen şöyle ;
Ben: Yaptığın çok ayıp kul hakkına girer bu.
Adam: Ne alakası var ben bir şey yapmadım, hem senin yaptığın ayıp belki benim hastam var ve sen bana yol vermedin!
Ben: Hastan olsa dörtlülerini yakardın ben zaten sana yol verirdim.
Adam: İşte esas öyle yapsam sahtekarlığa girerdi !
Konuştuğum genç aklı başında saldırgan olmayan birine benziyordu. Tersi durumlarda aşağıya inip kavga etmek isteyen birçok kişi ile de karşılaştım. Hem de arabada 3 kişilerdi ve kavga durumunda büyük sıkıntı yaşayabilirdim.
Anlatmak istediğim şu; 5 arabanın önüne geçip de bunu normal olarak gören bir zihniyet iyi bir zihniyet değil. Bunu trafikte yapıp kendinde hiç suç görmeyip üzerine beni suçlu çıkaran bir zihniyetin hayatın her alanında hiçbir şeye saygı göstermemesine şaşırmıyorum artık ama içime de sindiremiyorum. Eminim bir çoğumuz bu basit olayın çok daha talihsiz örneklerini yaşıyoruz ve yaşayacağız. Peki hangi ara bu hale geldik biz?
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder